söndag 31 mars 2013

Några mjuka och mönstrade inköp.

Förra helgen så hittade jag en del tygfynd varav ett har gett mig lite huvudbry för jag har nyligen sett och läst om tyget men kan nu inte hitta var jag sett tyget och vem som designat. Kanske kan någon av er läsare hjälpa mig. Hoppas det är tyget jag visar först.

I går var jag och tjejerna ute med Loppomobilen men loppandet blev en besvikelse fyndmässigt men sällskapet desto trevligare :)

Hoppas att någon känner igen vem som designat.

Design Ritva Wahlström "Denise" Linje Hemma Borås
Cotton.

En jättesöt textiltavla.

Påslakan

Ett svart vackert tyg med frukter och bär. Desing okänd.

Äntligen fick jag min första ugnsvante från danska
Laurids Lönborg design Al Eklund och det för en
5 krona.

Och en jättefin tyglängd med äpplen och tyvärr
så blev bilden inte bra för färgerna är inte blekta
så som det ser ut på bilden.
 
 

2 kommentarer:

  1. Det är bara att konstatera att man inte kan ha tur alla dagar, men vem vet vad som lurar runt höret?
    Bra sällskap kompenserade i alla fall klart bristen på fynd :-D

    SvaraRadera
  2. amazing fabic , love the last one with the apples and oranges

    SvaraRadera