lördag 9 mars 2013

" SPACE I " - PERTTU MENTULA - TAMPELLA

Under gårdagens avslappnande runda så lönar det sig att ta det lungt bland tygerna. Jag slank in även hos Myrorna och hade gått igenom allt utan att hitta något. På väg mot utgången så slänger jag ett öga över axeln och blicken landar på något blått. Det är vid sådana här tillfällen som jag brukar kalla det att "tygen ropar" på mig. Där bland fler blå så hängde den "SPACE I" DESIGN PERTTU MENTULA - TAMPELLA. Gillar stilen på signeringen, älskar det böljande mönstret påminner både om MAIJA ISOLAS "TUNDRA" 1969 MARIMEKKO och VUOKKOS RANTA 1967 som sitter på min köksvägg.

Hade tyget varit i tex gult, rött eller orange så hade det redan suttit uppe på en av väggarna.




 

7 kommentarer:

  1. snyggt, visst talar tygerna till oss. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du om någon förstår vad jag talar om :) Kram

      Radera
  2. Vilken "flax"! Riktigt fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var "flax" och till fyndpris dessutom :)

      Radera
  3. Det var verkligen riktigt fint! Håller med om att det varit snyggare i någon annan färg. Älskar de ojämna "vågorna" :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, känner samma här för vågmönstret :)

      Radera
  4. Håller med dig, fint men hade det varit i dom attraktiva färgerna hade det varit helt fantastiskt!

    SvaraRadera