fredag 22 mars 2013

Spontant besök på Retro.etc

I början av veckan hade jag bestämt träff med Martina som jag köpt min tredje Laurids Lönborg docka av. Det visade sig att hon arbetar halvtid i den fina retrobutiken på Folkungagatan 65 i Stockholm som heter Retro.etc. I butiken är det en härlig mix av både nytt och gammalt och ögonen blir inte mätt på alla färgglada och fina prylar. Inte så mycket tyg tack och lov tänkte jag denna gång.

Jag föll pladask för ekorretofflorna se så söta och fina dom är. (rävungar är det visst :)  )


Burkar i nyretro i härliga former och mönster ett bra alternativ för den som gillar retrostilen men inte vill köpa begagnade prylar.


 Jag gillar dessa mulliga färgglada sparbösseelefanter och min blick dras alltid till dom och inte i helt fel färger heller.


Till min stora glädje så hittar jag vid skyltfönstret omklädda lampskärmar i vintagetextilier. Det är ju alltid så svårt att hitta snygga skärmar till vackra gamla lampfötter. Det problemet är nu löst. Ni kan hitta lampskärmar i några olika modeller och storlekar med olika mönster.




 
 
Det var för den här tjejen jag denna kalla marskväll hade ett ärende till butiken och det är jag glad över för det värmde gott av både trevlig butikpersonal dvs. Martina och alla fina färgglada prylar.
 
 

och nu är dom tre... Tack Martina nu är dom en liten familj här hemma i stringhyllan :)

 

12 kommentarer:

  1. Ehhhh.... Ekorre??? Men du, det är ju RÄVAR .....*mickjaggergrin*...!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha visst är det rävar men jag ville nog se dom som ekorrar då dom är mycket sötare :)

      Radera
    2. Gränsfall, har du sett rävungar leka?

      Radera
    3. Näe inte på länge, men rävungarna är nog söta dom också :)

      Radera
  2. Ja, men så söta "fötter"!
    Och nu vet jag vad jag skall göra med mina bara lampskärms-skelett som maken är lite irriterad på! De ligger ju bara och skräpar! Fast inte så länge till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det en bra ide. Hade det som idé för många år sedan men hade ingen som ville sy upp för jag själv har inget tålamod :) Lycka till och visa upp när du klätt dom.

      Radera
  3. Lampskärmarna är fantastiskt fina!!

    SvaraRadera
  4. Vilka fina elefanter..och skärmar! sånt gillas=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Butiken är en riktig karamell med finfint :)

      Radera
  5. Det var ett angenämt besök! :-) Tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det samma för ett angenämt mottagande :) och gumman är så fin. Tack!

      Radera