tisdag 2 april 2013

Designqvist i Wien

Fick för några veckor sedan ett trevligt mejl från Sandra som äger en retro och design butik i Wien. Hon ville ha lite info om KF-textilier och om Göta Trägårdh men när det gäller KF så har jag inte hittat så mycket info, tyvärr vill jag nog tillägga. Sandra ville byta bilder vilken jag tyckte var en lysande idé.

Visst blir man sugen på att resa ner till Wien och hälsa på i Sandras fina butik. Tack Sandra för ditt trevliga mejl och bilderna.

Det är Sandra som är fotograf till alla bilderna utom den bild som är tagen på butiken den har fotograf Katharina Rossboth tagit.

Länk till bloggen : http://designqvist.at/








Birgitta Dahlström " Mångata"


4 kommentarer:

  1. Det är härligt att dela med sig av sina kunskaper till likasinnade! Omfördelning av resurs är min melodi.

    SvaraRadera
  2. Kul! Jag hade gärna också besökt butiken, men det är ju en bit bort tyvärr. Om jag nån gång åker dit ska jag ta en titt :-)

    Den bilden från Form i svartvitt tror jag kommer från mig ursprungligen, jag la nog ut den i en av tygrupperna, om Sandra inte också skannat den. Verkligen härliga mönster!

    SvaraRadera
  3. Tack för ditt fina inlägg, Maria! Ni är så välkomna hit till Wien allihopa! En vacker stad, särskilt om våren (vanligtvis - just nu snöar det).
    Och nej, Benny, bilden har jag inte hittat hos dig, jag har själv tonvis med gamla Form och vet ingen bättre källa för information om dåtidens design än dem. Men har du tyggrupper också? På Facebook? Vad heter de? Det är speciellt svårt att hitta information om textilskapandet tycker jag.
    Wiens designmuseum MAK köpte förresten Birigtta Dahlströms röda Stobo-tyg, plus Göta Trägårdhs 'Sienna' och lite till. designqvist - republikansk museumsleverantör, hur låter det... ;-)

    SvaraRadera
  4. Så fint inlägg. Jag har varit i Wien, så vacker stad.

    SvaraRadera