lördag 13 april 2013

En kort fredagsrunda.

Igår var jag ute på en liten kort loppisrunda och hittade mestadels saker till mig själv. Har fått"pippi" på glasföremål just nu. Igår köpte jag en grön skapelse som jag sneglat på länge men har ingen aning om vad den ska användas till (förutom att jag kommer att ha den som prydnad i fönstret), var den kommer ifrån och vem som formgivit den. Jag köpte även ett äpple i glas och det underbara tyget är designat av Kersin Persson och döpt till "Cleopatra". Tyget hade två fläckar i kanten men jag har alltid velat ha tyget till min samling så jag blundade för fläckarna och köpte tyget trots det. Jag hittade två längder av det bruna vackra tyget, design för mig okänt även så på den lilla kudden jag mest köpte för att det kändes som NK:s textilkammare (i sammet), jag får forska mer om det.

De tre glasfigurerna inköpta sedan tidigare och den lilla med rosa blomman är favoriten.







 

8 kommentarer:

  1. Vilka fynd och grönt & orange..sånt gillas=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ju mera färg mer gillas här med :)

      Radera
  2. hej jag har något liknande glasbitar undrar vem som tillverkat dom jag ska fotografera av dom i helgen
    och lägga dom i min blogg
    Med vänlig hälsning nostalgiarkivet

    SvaraRadera
  3. Hej! Vad kul så ska jag hålla utkik! Mvh Maria

    SvaraRadera
  4. Daxs att visa upp den du köpte igår ;-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, den kommer och den passade perfekt så den blå har fått flytta till annan plats.

      Radera
  5. Det grön/vita glaset (kupolformade) är helt klart en Holmegaard. Fin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbart! Tusen Tack för ditt svar :)

      Radera