söndag 28 april 2013

Magiska loppis ögonblick

I bland händer det "magiska" ögonblick när man är på loppis. Det har aldrig hänt att jag på samma loppis och av samma säljare hittar tyg av Finlands designdrottingar dvs. Marjatta Metsovaara, Vuokko och Maija Isola men nu har det hänt och här i Stockholm. Hittade även mindre bitar designtyg i fyra färgställningar som jag tror är antingen Finlayson eller Tampella.




I lördags var jag på Megaloppis med Mangania och vi röjde runt rejält och då fyndade jag Göta Trägårdhs vackra "Majsol" som hon gjorde för IKEA på 70 talet. Den gröna är nu gardin i mitt kök och den bruna går till försäljning. Vi träffade några fler "kändisar" på Megaloppisen som ni säkert kommer att få fyndrapport ifrån dvs, Porslinan och Gila.



 

10 kommentarer:

  1. Jössen så bra du är på att snoka retrotyger!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jösses Erica trodde inte det var sant men förmodligen så var alla på Megaloppisen eller andra loppisar idag för inte var dom där jag var och det är jag glad för. Det här är tygkärlek på högsta nivå. Vilken loppishelg!

      Radera
  2. Ojojoj, så mycket grannt! Snart dags för mig att åka ut på loppistur!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var faktiskt en hel del till men det får nog komma med i ett annat inslag :) Ja, snart börjar loppishögsäsongen :) Hoppas att även du hittar en massa godbitar!

      Radera
  3. Än en gång grattis! Så fantastiska tyger!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack gila. Du hittade ju även du en godbit;) kanske fler eller?

      Radera
  4. Grattis till dina underbara fynd.Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vuokko håller jag på tills vårt stora event :)

      Radera
  5. Ojojoj vad mycket fint du hittade i helgen! Och det var jättekul att träffa dig, som vanligt! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du kändes helt crazy ett tag trodde inte att det kunde hända i Stockholm i dessa "retro" tider :).Det var jättekul att träffa dig med!

      Radera