onsdag 8 maj 2013

Det bästa med att vara "tygnörd"...

Det bästa med att vara "tygnörd" är att varje dag vakna upp till mönster som de här. Det här är "bara" tygprover på 39x59 cm men trots det lilla en tygskatt. Jag köpte proverna på en bakluckeloppis för många år sedan och tillsammans med dom här fanns ytterligare ett tygprov "Törnrosa" av Viola Gråsten från Mölnlycke. Vet inte vem som designat dessa men hoppas kunna ta reda på det en dag.





                                                         Ha en fin och solig dag!


 

13 kommentarer:

  1. Härliga tyger, skulle bli en jättefin tavelserie!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är sugen redan nu att sätta upp dom men de passar tyvärr inte in i nuvarande färgskala.

      Radera
  2. O, så fina, det blå/gröna i mitten blev genast min favorit!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!Det översta är mitt :)

      Radera
  3. Goa tyger det där, ja alla är vi lite nörd på något....=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är vi och jag hittar nya saker att samla på när jag samlat färdigt på något. Jag antar att så är det för många av oss.

      Radera
  4. Det i mitten har jag sen tidigare men de två andra färgställningarna har jag inte sett innan. Superfina! Nu fick jag två tyger till att sukta efter. : )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad kul att du också ett tvillingtyg. Det bästa med loppis och när man letar så oftast så dyker det man letar efter upp förr eller senare :)

      Radera
  5. Alltså....jag blir glad i hjärtat av att se dessa. De är ju som smycken. Visst är det roligt att nörda in på och börja samla på saker :)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  6. Kan bara helt hålla med dig Emma. Det är så roligt med samlandet och nörderiet och tänk så många trevliga människor man träffar sådana som dig t.ex. Kram!

    SvaraRadera
  7. Åh, åh, åh! Jag blir galen, vad fina!

    SvaraRadera