fredag 31 maj 2013

En "Dunder" dag.

I dag åkte jag till en av mina favoritloppisar där man både möts med glädje, kaffe och någonting till. Tygfynden lyste med sin frånvaro men det var tänkt att jag skulle hitta något riktigt sällsynt istället.

På hyllan bland glasen stod nämligen härliga Dunderklumpen. Det är inte många gånger jag råkat på glasen och det här var min tredje på säkert 13 år,  men han stod där i hyllan lika självklart med sina yviga gester som han lyst med sin frånvaro under alla år.

Med hem följde även en ostkupa i plast med gula äpplen, plåtburkar, grön vas och andra glas m.m.

Visst hittade jag även tyger men det var på loppisen innan.

 

8 kommentarer:

  1. ja, Dunderklumpen har man minnen av! Drack alltid hemma gjort milkshake i dom. Tror brorsan har glasen nu...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gunilla, säg till din brorsa att vara rädd om dom för dom är värd en hel del :)

      Radera
  2. Åh, jag kollar jag bland glas är det alltid Dunderklumpen jag kollar efter :) Har hittat Pellegnillot för en femma på en vägloppis i Hälsingland inge mer. Grattis Maria :) Blir det Täby i helgen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Linda jag vet ju att du är en sökare efter dessa. De jag hade tidigare var just det här glaset och Lejonel. Ja det blir idag lö men inte sö :) Vi kanske ses där :)

      Radera
  3. Dunderklumpen ja....=) och dom glasen ska man vara rädd om...kaffe med tilltugg är ju aldrig fel=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev jätteglad för bara hitta ett kanske kommer det fler, vi får se. Kaffe ja, ett morgon måste :)

      Radera
  4. Åhh underbara fynd!! <3

    SvaraRadera