söndag 5 maj 2013

Norrut med Loppomobilen.

Vi körde i väg från Stockholm strax efter kl. 8 med loppomobilen och färdvisare denna dag var Eli  med bloggen Femtiotalsjakten.

Vi hann med 9 loppisar innan vi var tillbaka i Stockholm igen vid 15 tiden. Vi var alla fyra lika fokuserade och förväntansfulla så det blev en stående fikapaus och snabb lunch för att hinna med så många ställen som möjligt. Vi besökte logeloppis, laduloppisar, bakluckeloppis och några inomhusloppisar. Ja, det blev många glada tillrop i bilen óch fyndfylld bil.

Väl hemma igen så var det bara att ladda om för nya äventyr. En härlig dag med likasinnade och en lika perfekt avslutning senare på kvällen.

Många bruná tyger med olika mönster bjöds det på.
 
 
 
och så klart att "min" Maija Isola ville hem till mig tack
vare att Eli så snällt avstod tyget till mig. Mönstret heter
"NAAMIO" från 1972 MARIMEKKO.
 

Det här fantastiska duken blev reserverad av
Porslinan så fort hon såg den på Instagram.
Den har ett ljuvligt vackert rosmönster i
perfekt färgharmoni. Jag följer ju en helt
annan färgskala så den kommer inte att
stanna här hos mig.
 

Ett litet örngott med dom finska elefanterna från Finlayson.

Visst matchar det gula durkslaget min sedan tidigare
emaljmugg.

En fullproppad Loppomobil!



 
 

14 kommentarer:

  1. Så fint örgott!!! Grattis till alla fynden/Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Titti! Även små bitar tyg gör en lycklig :)

      Radera
  2. Så finfina fynd! Om det någon gång finns plats i loppmobilen så hakar jag jättegärna på :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Emma, vad bra för oss att veta för ibland har vi en plats ledig då någon av oss inte kan. Snart skulle vi behöva en "folkabuss" för vi blir fler och fler :)

      Radera
  3. Jag har röda finska elefanter och då som påslakan! En skön helg har det verkligen varit!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karin, jag tycker dom är himla fina och lyllos dig som har ett påslakan :)

      Radera
  4. Och lika kul har vi på varje tur!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du Erica det har vi! Och nästa helg är det dax igen :)

      Radera
  5. Grattis till alla fina fynd. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Tråden, det var mer men det får jag visa en annan gång. Kram

      Radera
  6. så avis! jag vill också följa med! varför bor jag så långt bort.. jag vill också åka ut på loppisäventyr med er galanta damer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, varför gör du det ? :)tänk vad kul du skulle ha med oss!

      Radera
  7. Jag skulle oxå gärna hänga på om möjlighet finns ngn gång :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi måste nog skaffa en större Loppomobil låter det som :)

      Radera