söndag 26 maj 2013

Säsongspremiär på Täby bakluckeloppis

Solen sken och det var varmt och skönt och redan när vi hoppade av tåget jag, Porslinan och en annan vän så såg vi att det här skulle förmodligen bli rekord med säljare och det måste det ha varit. Jag hann inte långt förrän jag såg något gult och orange i plast och ilade snabbt dit. Två underbara äggvärmare till picknicken och sedan bara fortsatte det mer prylar, kläder, tyger, parasoll, durkställ, pingvinmuggar, Monika bricka, porslin,smycken,brödlåda och avrundade med en brudklänning  (men historien om den bjuder jag på längre fram i ett eget inlägg)

Mangania Erica dök också upp med loppomobilen dock lite sent och tur var väl det för jag fick lasta ur vagnen en gång för att på nytt fylla den. Det var en underbar dag och Erica Mangania hade en fin liten överraskning till oss på vägen hem nämligen ett stopp vid den fantastiska lakridsaffären "Lakritsroten" på Sveavägen...oj oj oj vi är salta tjejer alla tre, galet men gott. En fantastisk dag och roligast var att få plocka upp allt som jag köpte på loppisen. Återvände även idag men det var färre säljare och det blåste så in i norden och regnmolnen drog in precis när jag klivit på tåget hem.

Jag börjar och visa lite mjukt och mönstrat som
köpts under helgens loppande. I högen finns bla.
Marimekko, Sven Fristedt och 10 gruppens
Birgitta Hahns Jamaica.


Äntligen, äntligen så fick jag tag på en Nilsjohan
brödburk i orange och i bra skick. Gav 100 kr.
På brödburken står dom två fina äggvärmarna
i plast. Bredvid dom står en röd liten söt  pors-
linskatt som en finfin retovän som gillar katter
ska få.

Kastrull från Arabia. Fanns i mitt barndomshem.


Två rullar plast som kan användas som duk eller fin inslagning
av speciella paket.

Vintageklänning nr 1

Vintageklänning nr 2 " Redo för svamp
skogen"
Vintageklänning nr 3 "En finsk skönhet"

Halsband, det till vänster signerat R.Landerholm
det till höger osignerat men enligt säljaren Danskt
 

Två väskor och två runda Marimekkodukar.

 
Arabiatallrikar Krokus, Assietter Amulett Gustavsberg design
WILHELM KÅGE, karott med handtag Rörstrands Verdura
design Marianne Westman och en grön glasskål från Flyg-
fors.


Kunde inte låta bli dom här Japanska te
muggarna med pingviner. Tror dom är
nytillverkade.

 
En hel samling retro matrecept för 25 kr. Emmas Bravader
köpte en likadan låda förra helgen för 25 kr och nu har jag
en egen så nu blir det att bjuda på retromiddagar.

Här en samlingsbild på det jag köpte igår :)
Salt kärlek på burk.
 
 

En klassiker...

 

18 kommentarer:

  1. Klänning nummer två!! Jag dör! Så fin!

    SvaraRadera
  2. Klänning nummer två!! Jag dör! Så fin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det gjorde jag nästan också speciellt när hon sa att hon bara skulle ha 30 kr för den :)

      Radera
  3. Vilka fynd Maria, himla underbara klänningar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, riktiga pärlor alla tre :)

      Radera
  4. Ja, den svart/vita finnen var så snygg så att jag log!!! Många fina fynd som vanligt, du är bra på det här!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finnen en snygging helt klart och lördagen till stor belåtenhet :)

      Radera
  5. Helt underbara fynd! Toppen att du också har en receptlåda nu. Då kan vi ha retormatlagningsträffar framgent :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det tycker jag vi ska göra "Hemma hos Retromatlagarna" :)

      Radera
  6. Tänk så mycket du hittar, grattis till alla fina saker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo du blev själv förvånad över allt på en och samma dag.

      Radera
  7. Orange brödburk vilken skönhet..strålande fynd du gjort!
    Vilka klänningar...riktigt mysigt=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har letat en brödburk och då orange högst på färgönskemålslistan så länge. Det är så kul när det man sökt efter så länge plötsligt står framför näsan :)

      Radera
  8. Oj så mycket shopping. Vilken fyndhelg alla verkar ha haft :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen visst har det varit en topploppishelg med många fina fynd för många av oss. Kul start på den "riktiga" säsongen.

      Radera
  9. vilka vassa klänningar! och allt det andra, t.ex trevåningskakburken! du kan fynda, du. jag är så avis på er som har nära till täby galopp.. morr!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror det var extremt bra förra gången och visst är det toppen med Täby galopp den är ju en av dom roligaste utomhusloppisarna. Som en folkfest många gånger :)

      Radera
  10. Härliga färgglada fynd!

    SvaraRadera