söndag 12 maj 2013

Svedala ett mönster att "älska".

I går var jag Mangania och Porslinan med Loppomobilen på bakluckeloppis. Jag hade turen att träffa på en säljare som hade jättefina barnkammartyger. Säljaren var inte svår att hitta för tygerna bar låg där och lyste i solen. Jag köpte två längder Skillingaryd och två längder Anneli Airikka-Lammis härliga djurtyg från Finlayson och även ett tyg med härliga pingviner och ett med indianer. Det som alltid får mig att hajja till är Louise Fougstedt-Carling otroligt vackra och detaljrika mönster "Svedala". Många minns tyget för det hängde i mångas hem på 70 talet. Ni håller väl med om att det inte är svårt att "älska" det här mönstret och färgerna men det gäller väl även de andra tygerna som finns på bilderna nedan.

Svedala hamnar i samlingen men dom andra kan jag skiljas ifrån och de ska säljas.

Tyget till vänster Skillingaryd från IKEA design Netterdag
I mitten tyg från finska Finlagson design Anneli Airikka-
Lammi

"Svedala" design Louise FougstedtCarling



Pingviner, pingviner,pingviner.



 

4 kommentarer:

  1. Pingvinerna har jag inte sett i tygväg förut, så söt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är dom söta dom ropade direkt när jag såg dom i lådan :)

      Radera
  2. Pingvindesignen är en klassiker=) och ursnyggt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dom är riktigt söta och speciellt den som lägger fenan över den andra :)

      Radera