söndag 9 juni 2013

Den färgstarka plåtburken.

Jag tog "timeout" åkte utomlands och höll helt på att missa att Femtiotalsjakten utmanade oss andra retrobloggare i att visa upp våra plåtburkar. Jag har ju tidigare visat upp mina men dom tål att visas upp igen och passa även på att titta in hos dom andra bloggarna. Jag kan aldrig motstå en färgglad plåtburk. Här är mina privata plåtburkar.


Finska aarikka


De för mig självklara favoriterna Lena and Al Eklund
burkarna från danska Laurids Lönborg.



Även här de danska favoriterna med en okänd ovanpå.




Fler som bloggar om plåtburkar:

Fröken toft
Leta retro
Tant Emmas Bravader
S:t Olofs blogg
Porslinsbloggen
Tanten på auktion
Saxx
50 år för sent
Form55
Hejaida
Loppis Entusiasten
Retroknoppen
Audrey Fenns Finas
Porslinan
 

3 kommentarer:

  1. Jag gillar också burkar men sålde faktiskt av några i Täby igår...

    SvaraRadera
  2. Åh, jag är en sucker för just den där Aarikkas med blomman. Så fin i sin enkelhet. <3

    SvaraRadera
  3. De är så vackra allesammans.

    SvaraRadera