söndag 16 juni 2013

Kraftfulla mönster!

Efter en helt fantastisk trevlig loppisdag i Täby med Porslinan och Gilas Grotta ( jo,jo  Mangania var också med på ett hörn med loppomobilen men som säljare denna dag ) så kände jag att loppissuget inte var tillräckligt tillfredställt så jag och Mangania planerade en längre tur i dag. Trodde vi ja, men tidigt i morse fick jag regn och osäkertväderprognos av Mangania så jag vände på kudden och somnade om och vaknade att solen sken... Jag hade vid det här laget inte lust att stressa mig iväg till någon loppis längre bort med kommunala medel så jag valde en sväng förbi Hötorget då jag även behövde köpa en ny skrivare.

Runt 12 tiden är jag på Hötorget och jag glider in med min gröna vagn och vad ser jag vid det första ståndet. Jo, något rött som bara ligger där och väntar på just mig. Någon däruppe måste ha bubblat in tyget och gjort det osynligt för andra att se innan jag kom. Jag har sett det här mönstret en gång tidigare under alla dessa loppisår och då i gul/orange färgställning och det tyget ligger i min tygsamling.  Det var inte bara en längd utan två längder så ca. 4, 5 meter tyg i utmärkt skick.

Klockan 12 ska egentligen inte detta hända på en loppis mitt i city men jag gissar att det var till just mig dom här fantastiska gardinerna skulle. Jag fyllde vagnen med tyger istället för med vad jag hade tänkt från början en ny skrivare. Den får jag hämta en annan dag.

 DESIGN : KAARINA KELLOMAKI/MARIMEKKO

NAMN: "KEISARIN PUUTARHASSA"

ÅR: 1966





                                             Kraftfullt mönster jo, det vill gudarna veta :)

Tack till Porslinan och Gilas Grotta för en väldigt speciell och  rolig loppis dag i lördags med fina fynd.

 

6 kommentarer:

  1. Dom kan dom där finnarna! Ursnyggt och verkligen kraftfullt vackert!!!

    SvaraRadera
  2. Thanks for another informative site. Where else could I
    get that kind of information written in such a perfect approach?
    I have a venture that I am just now operating on, and I've been at the look out for such info.

    Feel free to visit my webpage ... bet angel

    SvaraRadera
  3. Ja vilken dag det var i lördags! Skrattar än...;-) Men så tjusigt tyg du hittade igår då!! WoW -faktorna är hög!

    SvaraRadera
  4. Åh grattis till det underbara tyget. :)

    SvaraRadera
  5. Finland och design det hör liksom ihop...kanonfynd=)

    SvaraRadera