söndag 30 juni 2013

Tre retrobrudar gästar nyhetsmorgon i TV 4

Jo, det är sant jag, Maria med bloggen Gilas Grotta och Linda med bloggen Porslinan - Jakten få det stora fyndet blev hämtade på tisdagsmorgonen med taxi för en färd mot TV 4 för att gästa nyhetsmorgon och prata loppis och visa vad vi loppat för de 500 kr var som vi fick sätta sprätt på två helger innan på Täby bakluckeloppis då vi även blev filmade. (TV4 gav oss 500 kr var)

Ni förstår nog att vi alla tre var vansinnigt nervösa men det bästa var ju att vi gjorde det tillsammans och hade stöd i varandra. Men oj så mycket fnitter det har varit och de 8 - 9 minuter som inslaget var tickade i väg snabbt aldeles för snabbt för det var så kul och vi hade kunnat pratat om så mycket mer.

Vi blev fantastiskt fint mottagna av alla på TV4 och vi tyckte alla tre att sitta i sminket var en höjdare och vi fick fina makeup tips av sminköserna. Vi tog en extra fika efter sändning för att fnittra lite till och då även äta frukosten som vi inte fick ner innan sändning :)

Så här i efterhand så måste jag säga att när vi skildes åt och åkte hem i varsin taxi så kändes det väldigt tomt. Jag hade helst velat sätta mig ner i solen på ett trevligt ställe och druckit champagne och firat med tjejerna men det var bara att åka hem byta om och åka till skolan...men sminket det behöll jag på hela dagen och kvällen.

Tack Porslinan för att du gjorde det här möjligt och att du frågade mig om jag ville vara med på detta äventyr. Du vet jag tvekade först men hörde mig sedan säga "jag är med" och jag ångrar det inte.

Och alla vi mötte på TV4, tusen tack för att ni är så fantastiskt trevliga.

Tack till alla kända och okända, vänner,tittare, bekanta, läsare och familj m.fl för den positiva respons ni gav oss efteråt programmet det värmde så fint.

Vi ses snart igen :)

Här kan ni se inslaget och vad vi pratade om.

http://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon?video_id=2385793

Här bilder på dom fynd som låg på bordet i närbild. (det jag loppade)


Tre glada och pirriga minutrarna innan sändning.

De tre klänningarna två av dom säker finsk design. Den gula
har Marjatta Metsovaara designat mönstret på och säljaren
 sydde den på 70 talet och även den blå som jag inte har listat
ut vem som designat mönstret ännu men gissar även att den
är finsk. Den vita med frukttryck från finska Marjatta.

 




Brickan från England, barntallriken och muggen från
GDR Kahla, turkosa örhängen från 60 talet, en brödrost
ELVA och en sjöma i teak made in  Denmark i teak som jag
glömde hemma så den var inte med i tv rutan utan han fick
premiära här i stället. Plåtburken med fin fina fåglar.



Bonaden signerad Jocken Jobs. Den syntes knappt i TV
på grund av alla färgglada saker och kanske även fel
placerat av mig.

 

20 kommentarer:

  1. Så himla glad att detta händer just ER!

    Tänkte på nätverket igår, det är smått fantastiskt ändå så fint det är. Vänskaper, hjälp, köp/sälj och tjänster - allt grundat i en gemensam smak!
    Hoppas på många fler år och upplevelser ihop med dig och alla de andra.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Maria, visst är allt underbart det du beskriver "vilken underbar nostalgivärld" vi lever i och där alla får plats oavsett ålder, yrke m.m. för det som förenar oss Retro intresset. Vi kommer garanterat ha en hel del kul framför oss alla tillsammans för är man väl här så finns det ingen väg tillbaka och vem vill tillbaka inte jag ivarje fall trots att det stundtals är ett fullkomligt kaos här hemma. kram

      Radera
  2. Trevligt TV-inslag! Kul att se er på "riktigt"!
    Synd att man bor så långt från Täby bara.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lilla Anka, nu så här efteråt och nu flera månader så kan jag tänka "har det hänt?" "var det på riktigt?" Ja Täby är något man alltid längtar till :)

      Radera
  3. 3/4 av 4-GRUPPEN gjorde ett toppen jobb!!!
    Ni var proffsiga, såg sommarfrächa ut och var med i ett kul och minnesvärt inslag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Erica, det var så kul och surrealistiskt så här nu efteråt. Har jag stått där...jag jo det har jag :)

      Radera
  4. Oj det missade jag men kollade på play! perfekt och ni skötte er perfekt=)
    Fantastiska fynd och tyg och bara det faktum att ni sa en sann loppissanning dyk ner i lådorna, det är a & o i loppisskolan.
    Ha en bra dag!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det är bra att ni och så många andra har sagt och skrivit så mycket positivt för du ska veta att man står där med skräckblandad förtjusning och jag tänkte vad sjutton håller jag på med och efteråt flow känsla "får jag göra det här igen" :)

      Radera
  5. Åh så roligt det var....och det blir ju två gånger till! ser fram mot att se er nästa gång från semesterstolen!
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var fantastiskt! Kram

      Radera
  6. Svar
    1. Tack snälla Jenny! Kram

      Radera
  7. Svar
    1. Tack vi hade en fantastisk förmiddag som man aldrig ville skulle ta slut :) Kram

      Radera
  8. Jag är så glad för er skull! Ni var superduktiga.
    Tur att jag såg det i efterhand. Annars hade jag ställt mig upp och skrikit "dom är ju mina Retrovänner"! Mer sådant i tv!!!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vad gullig du är! :)

      Radera
  9. Hej Maria!
    Så överraskad jag blev! Kom hem från Medelhavssemester 7 juli och knäpper genast på datorn och läser mina favoritbloggar, och där finns videoklipp på dig med "kolleger" från morgon TV (var det väl?) Grattis, jättebra inslag!!! Proffsigt, verkligen!
    Blir det flera inslag? Kramar från Babsan, som njuter av sommarlovet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Babsan! Ja, vi var hemliga med det här ifall vi fullkomligt gjorde bort oss. Tack för dina positiva och fina ord. Ja ännu är det inte slut imorgon kl 9.45 11/7 är det dags igen :) Kram (ha en jättefin sommar!)

      Radera
  10. Lycka till imorgon bitti! Som sagt, jag kommer sitta bänkad! Ses snart! kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack gila :) Det blev pirrigt idag med. Du vet man vet ju så mycket innan vad man ska säga och hoppas att det finns kvar när ridån går upp :)Men framför allt så har vi kul!!!

      Radera