måndag 29 juli 2013

Två hattar i orginalaskar.

Jag har numera för mycket och behöver ett rum till här hemma för att skapa ordning igen och som så många gånger förr så gör jag tvärtom jag skaffar ytterligare något som tar lite extra plats. I går på en loppis så ser jag två förtjusande gamla hattar och under dom två helt underbara hattaskar från NK AB, Nordiska Kompaniet. De gick inte att motstå och efter att förhandlat med priset så var jag ägare av dels två hattar med tillhörande orginalkartonger och en blå silkesklänning i finaste silke också den etikettmärkt med Nordiska Kompaniet.

Hattaskarna står numera på mitt höga teakskåp så lösningen på placering och plats blev bra och dessutom dekorativt. Ska jag förmå mig sälja dom som jag från början tänkte? Nej, tror inte det men hattarna kommer nog flytta när de hittat rätt köpare för någon hattbärare kommer jag nog aldrig att bli trots att jag tycker att på rätt person så är det så tjusigt.

I hattarna finns etiketter med text (i den bruna) WELTI  Exclusive Zurich/made in Switzerland och (i den rosa) JH Touriste, Made in Switzerland (MEETHS)








 

6 kommentarer:

  1. Ja, askarna är urfina! Hattarna kan jag nog hoppa över när jag föredrar stooora brätten!

    SvaraRadera
  2. Jag hade inte heller kunnat motstå dem. Fantastiska hattar! Och av ingen underlig anledning alls har jag ju samma problem med platsbrist vs kan inte låta bli att handla nytt som du.

    SvaraRadera
  3. Oj så fina..jag jag är också rätt förtjust i just förpackning....kalla mig miljöskadad=)
    Platsbrist är något vi samlare lider av...kroniskt....

    SvaraRadera