tisdag 6 augusti 2013

En liten "blunder"...

Jag gillar ju killar från forna Östtyskland det vet ni ju sedan tidigare...I helgen så dök han upp igen bara för att påminna mig om hur underbar han är och naturligvis kunde jag som alltid inte motstå honom. Denna gång i miniformat och i topptrim :) Nu står han där med sin store vän i stringhyllan i köket och han ser ut att ha det riktigt bra där.




Jag måste även visa min påfyllning av emaljmuggar. Maria som har butiken Tid & Rum i Stockhom donerade den röda med vita prickar och den vita med bruna klöver till mig. Nu letar jag donation till dig Maria. Stort Tack Maria! Bra med många ögon och olika samlingsområden :)


 

4 kommentarer:

  1. jag har en John Blund i plast och en liten i trä
    minns du jahn swan i tv som hade barnprogramet
    med John blund det fanns att köpa en ljusgrön
    John blund med paraply att hänga i lampan när det var mörkt i rummet lyste den självlysande
    jag hade en sån men den finns inte längre i min ägo

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj i trä har jag aldrig stött på, vad kul. Ja jag minns Swan alla barns mysfarbror efter Beppe :) men lampan har jag helt missat den hade jag velat se :)

      Radera
  2. John Blund! vilken underbar liten filur..vi har en tröja som du säkert skulle gilla att titta på....eller?=)
    Finns på bloggen absolut just nu!

    SvaraRadera