torsdag 19 september 2013

En förmiddag med Maud FF

I morse var jag först på väg in och vikariera på skolan men hon som troddes vara sjuk dök upp. Då laddade jag om för att dra väg och träna innan jobb med P men då ringer Linda med bloggen En loppisälskares bekännelser ivrig i rösten och säger " det har kommit in nya Maud tyger redan idag". En halvtimme senare var vi på väg Linda, Sixten (Lindas jättegulliga retrobebis) och jag mot Kungens Kurva och Stoff & Stil.

Jag handlade inte alls mycket denna gång och bara till mig själv inget som ska säljas. Det ska bli halsdukar, blus/linne, kjolar och kanske även en klänning av det jag köpt. Det fanns en hel del jerseytyger, bomullstyger på rullar och ulltyger och det fanns mycket kvar när vi åkte därifrån vid lunch i dag.


                                                            I butiken såg det ut så här.





                                                       De här  köpte jag med mig hem.



 
Maud som Sven Fristedt lämnar ibland sin signatur i mönstren på textilierna. Se på bilden och på ett av tygen jag köpte idag.



Förra gången jag var på Stoff & Stil så hittade jag direkt när jag kom in en rulle med det här mönstret på bilden nedan. Jag kände på direkten här är tyget jag ska ha som gardiner i mitt vardagsrum. Det blev 16 meter i och med att jag har två höga fönster och  två balkongdörrar med glas ända ner. (dvs det är inte lätt att hitta så mycket retro tyg på en och samma gång och till alla fönster och som dessutom inte är för mörka och med samma mönster). Så här blev det.








Det som många Maud Fredin Fredholm gillare nu går och väntar på är om det kommer fler av Mauds fina mönster med djur. Vi får se om det kommer mer till butiken i Stockholm och i så fall,  vad kommer? Jag är i varjefall säker på om det kommer mer så blir det gasen i botten igen med Linda och Sixten.




 

8 kommentarer:

  1. Vad roligt och vilka fina tyger du köpte. Gardinerna blev jättesnygga. Som du säger, inte helt lätt att hitta så många meter av ett och samma tyg. Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Tack snälla! Nu blir det att sätta sig framför symaskinen och sy halsdukar för snart blir det kallt :) Ha det så bra du med!

    SvaraRadera
  3. Svar
    1. Tack vad kul att ses på torsdag!

      Radera
  4. Snyggt...och du har samma element som vi...dom gamla klassikerna=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jaha, jag gillar dom här gamla...såklart!

      Radera
  5. Fint! Underbart! Läckert!

    SvaraRadera
  6. Hej, vad är det för tyg du har på väggen? Väldigt fint alltihop. Mvh Helena

    SvaraRadera