söndag 15 september 2013

Loppisnostalgi

Jag villvisa några av gårdagens köp när jag och Erica med bloggen Mangania du älskade... var på en lördagsrunda. Fina gamla moped/cykelväskor och en Elite vägglampa i guld och i ett utmärkt skick.
En mopedväska finns kvar till försäljning och så även lampan. Skicka mejl vid intresse.

Vi avrundade dagen med en trevlig och god lunch med flyttupptagna Maria Gilas Grotta i Sundbyberg.





Ni vet väl att jag även finns på Instagram som Prylodesign. Ha en ljuvlig dag i solen jag själv ska ut och även idag loppa med Erica och Loppomobilen så klart!

 

4 kommentarer:

  1. Dessa väskor...man kommer osökt in på Stig Helmer..eller en bild på näthinnan av den där gamla gubben i pepitarutig blazer som kämpade sig över Ölandsbron, ja..jag har sett en sån en gång..på väg emot högbrodelen..med cykelväskor på en gammal Crecent herrcykel... tänk så mycket man hinner se när man blåser förbi på väg mot Öland på tävlingscykel nångång på åttiotalet...undrar om han kommit fram?..vem vet..men just dom cykelväskorna..moped då=) är en klassiker som gör sig påminda lika säkert som träningsvärk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja just det ja. Jag själv har en fin svart till min cykel men efter att flyttat till Sthlm city så vågar jag inte cykla längre för många cyklister kör som den sista dagen i deras liv.

      Radera
  2. Jag såg en cyklande man igår som hade en sådan väska, något ljusare brun dock. Annars kanske det var en prylodesign-kund?! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, tyvärr den som är såld är till en kvinna och ej avhämtad ännu och den andra ska jag lägga ut imorgon på Prylodesign :)

      Radera