onsdag 11 september 2013

Nytt hemma från Laurids Lönborg

För en tid sedan så hittade jag en mindre plastburk som jag snabbt som ögat lade ner i varukorgen för  jag får ju aldrig nog av dessa prylar som kommer från danska Laurids Lönborg. Nu vill jag ju naturligtvis hitta fler minst tre av denna.





I lördags på bloggfikat på Antikvärldens dag så plockar Karin Kaksmulan upp fyra jättefina äggvärmare från Laurids Lönborg i min favorit kombo färgställning rosa/röd. Design Lena Eklund. Nu visade det sig att jag har något Karin vill ha och jag ville ha äggvärmarna så nu finns dom här hemma. Bästa finaste kläderna som värmer äggen.



Jag hade även turen att för några veckor sedan köpa fyra blå coasters (Maria på Tid & Rum var snäll och lät mig få ta över köpet) även dom från Laurids Lönborg och design Al och Lena Eklund.



Jag är så glad att vi är så många som köper, samlar och byter saker och textilier med varandra. Den efterlängtade prylen, tyget eller plagget får en ny ägare ett nytt hem och någon som ser den på nytt igen.
 

4 kommentarer:

  1. Att omfördela resurser är det bästa vi vet!!! Varför skall jag släpa en Muminpappa när jag inte samlar på dem och jag vet att du vill ha dem ;-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, just det och tänk att jag tom kunde pruta riktigt bra den gången med så det blev ännu bättre :)

      Radera
  2. Och vi är många som håller ögonen öppna...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja,det är ju så bra för många ögon ser mer.

      Radera