fredag 13 september 2013

Rekvisitamingel hos Lauritz.com

Jag och Brittmari bloggaren Randiga Tråden har blivit riktiga minglare den senaste tiden. Igår kväll var vi och hälsade på hos Lauritz.com,  auktionsfirman på nätet i deras showroom. Vi träffade även Emma som har bloggen Tant Emmas Bravader och hennes "mannen" och tillsammans med dom hade vi trevligt stund innan huvudpersonen för kvällen scenografen och  konceptdesignern Robert Bohman greppade mikrofonen och berättade lite om det som han auktionerade ut. Det är delar av möbler, prylar, konst, fotografier m.m. som han använt i olika sammanhang i sitt arbete. Det fanns flera föremål som jag gärna hade velat få lite historia kring.


Skylt "En helt egen auktion innan jag ens kolat vippen"



På bilden ser ni Robert Bohman med en liten det av det han lämnat i uppdrag till Lauritz att auktioneras ut.


Textiltryck "Sjöjungfru" Signerad Bodil Wallman "Lini of Sweden" 1960 tal


Barskåp och kylskåp design Sigvard Bernadotte. Hade gärna men var??!!

 
 
Väggplattor Velvet illusion of London 1960 - 70 tal




Plus lite till



Rullar av ja...just det textilier får avrunda inlägget.

 

2 kommentarer:

  1. Oj vilka prylar men stora..sånt kräver plats..och ett gediget intresse för att släpa hem=)
    Barskåpet var helt i min smak..

    SvaraRadera
  2. Ja, Flak det var som Robert sa det som han trodde inte skulle vara så mycket fyllde upp en hel del av lokalen :) Barskåpet en riktig gobit hade jag haft plats så hade jag budat på den :)

    SvaraRadera