lördag 16 november 2013

Det började med hattaskar...

Tidigare i år så kunde jag inte låta bli att köpa två vackra hattaskar från Nordiska kompanier, NK och de innehöll även två hattar. Egentligen skulle dom säljas men askarna kunde jag inte släppa så nu står dom ovanpå mitt stora teakskåp i rummet.

När blommorna skulle tas in från balkongen så planterade jag om dom i de fina gröna 50 tals blomkrukorna jag köpt under sommaren och hösten och det blev naturligt att de skulle stå bredvid hattaskarna.

Den vackra mullvadsfärgade kappan hade jag glömt men väl framme igen så fick den av en slump hänga på ena dörren till skåpet i väntan på att få plats i en garderob men jag tyckte den passade så bra där att nu hänger den där mest hela tiden.

När jag fick en leverans med vintagekläder från Vargön nu i höstas så kom de med den stora väskan även den placerades vid skåpet och när mina vintage stövletter designade av Katja of Sweden dök upp för några veckor sedan så visst fick dom en given plats även dom vid skåpet bredvid väskan.

Nu har den här slumpvis planerade väggen blivit min så kallade "Reseinstallation" och den gör mig påmind om det jag gillar allra mest att göra nämligen att resa. Kappan och stövletterna kommer nog att få resa med mig till den närmast planerade resan som blir till Prag. Väskan och hattarna får stanna hemma för man ska ju alltid ha något fint att komma hem till också




Den vackra välkända NK logotypen designades av David Blomberg 1902 och har inte ändrats sedan dess.

3 kommentarer:

  1. Just NK loggan är ju lite av en magisk sak som vi nostalgiker och andra dras till..stilrent..spännande och framförallt SÅÅÅ snyggt.
    Att man sen kan se skylten från Parkaden Regeringsgatan skadar ju inte...

    SvaraRadera
  2. Visst är den snygg och jag ser den varje dag när jag kommer ut på gatan från mitt hus :)

    SvaraRadera