måndag 2 december 2013

RETRO - Med tyger uppåt väggarna.

I början av juni kom frilansjournalisten och stylisten Linda Hellevik och fotograf Sofi Sykfont hem till mig för att ta bilder och prata inredning. Det blev mycket prat om textilier så klart och vi hade några väldigt roliga timmar. Jag öppnade även min sommargarderob som ni kan se i tidningen. Ni som sett inredningsreportaget från Barnebys.se tidigare i oktober kan se att det skett lite förändringar här hemma.

Decembernumret innehåller en hel del intressanta artiklar ett om härliga färgglada plåtburkar. En stor shoppingguide på nätet, vackra vintagesmycken, coola golvlampor och underbara barnserviser och mycket mer så klart.

Tack Linda och Sofi det var superkul att ha er här :)





Hemma i köket hos Susanne alias på Instagram @sdeile sitter Flat Eric och läser ingående reportaget om @prylodesign och säger "så här fint vill jag ha när jag flyttar hemifrån #flateric. Så härlig bild och inlägg Susanne tack för att jag fick låna bilden.

Ni som vill se vad för bus Flat Eric har för sig sök på #flateric på Instagram.


                                      
Även hundar speciellt pudeln Selma gilla färg och design. Selmas matte Josephine (@gloomypoodle)  skickade den här härliga bilden. Selma sitter och beundrar mitt kök...



 

4 kommentarer:

  1. Maria, fantastiska bilder på din vackra våning och allt det vackra som du har där inne.

    SvaraRadera
  2. En retrointresserad vovve...kan det vara så att den brås på matte...den har iallafall god smak..MEN den sa något om att det saknades en matskål och vattenskål i köket..ja ifall den får ett infall att besöka ditt kök för en närmare nosning..för just kök brukar ju innehålla många saker som nosen gillar.
    Man undrar i sitt stilla sinne vad Flat Eric funderar över..men han verkar också gilla det han ser..dricker han kaffe eller Cola?...
    Grattis till ett kalasreportage...fast du jag är knappast förvånad....det heter ju prylodesign...så då borde du ju ha koll på läget=)
    Bra jobbat!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är det inte jag som är matte tyvärr men tyckte att inlägget var så kul på Instagram och matte och vovve ville vara med i min blogg. Alltid lika kul att läsa dina svar :) Tack! Ha en skön helg och advent!

      Radera