lördag 25 januari 2014

Att leva drömmen...

Att leva drömmen fanns nog där redan när jag för många år sedan sålde min allra första "retropryl". Det var ett salt och peppar kar "Salty and Peppy", två pingviner från 50 talet. Sedan dess har jag steg för steg byggt upp förverkligat min dröm om eget till det jag har idag. När jag fick erbjudandet om lokalen/ateljen så gick jag på magkänslan och den sa "ja" och nu delar jag ateljen med Brittmari, Randiga Tråden och Karin, Kaksmulan design.


Den 30 Januari kl. 15 - 20 öppnar vi  Retro&Design Ateljen och har ni vägarna förbi Stenbrottsgatan 4 i Duvbo, Sundbyberg så är ni varmt välkomna. Närmaste tunnelbana station är Duvbo blå linje mot Hjulsta.

Ateljen har till att börja med öppet torsdagar kl. 15-20,  men det går även bra att besöka oss efter överenskommelse. Det mesta går att köpa eller kom bara in för lite prat och en kopp kaffe eller te. Vill poängtera att det inte är en butik som har öppet varje dag och vi kommer att ha ett telefonnummer ni kan ringa för att få reda på om vi är i ateljen.













 

14 kommentarer:

  1. Grattis till er alla tre och alla de goda lyckönskningar man kan ge skickas åt ert håll!!!

    SvaraRadera
  2. Oooo, lycka till!!! Ser supertrevligt ut! Jag har en väninna i Stockholm som jag snart borde besöka förstår jag! Hon gillar mest 50-tal, så jag kan nog lura med henne till er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lilla Anka! Ni är så välkomna och hör gärna av dig innan så om det inte är en torsdag vi har öppet så håller vi öppet för er och bjuder på fika.

      Radera
  3. Fantastiskt och så väl förtjänat! Grattis till alla 3 och det här kan inte bli annat än succe ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina Safija! vi hoppas alla på det och snart får du ju själv komma dit :)

      Radera
  4. Grattis och lycka till! Så kul för dig (er) att drömmen går i uppfyllelse!
    Jag är tyvärr upptagen fram till minst 22-tiden på premiärdagen, men det finns ju flera torsdagar. Ses i skolan snart, hoppas jag!
    Kram!
    Babsan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Babsan! Du är välkommen en annan torsdag så klart. Vi ses imorgon redan :) Kram

      Radera
  5. grattis!!! Vad skoj! hoppas har vägarna förbi någon gång Ser jätte fint ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Gunilla! Jag hoppas också att du kommer på besök :)

      Radera
  6. Detta är så roligt och jag ser fram emot våren då dörren hos er står öppen och vi kan sitta och snacka textilier....ja vi ses redan på torsdag :-)

    SvaraRadera
  7. Jättekul att du kommer och våren ja, ljuset, värmen och textilier kan det bli bättre :)

    SvaraRadera
  8. Härligt och det måste vara spännande och bara den vetskapen att man kan trilla in och få ett hav av synintryck av orange gult grönt och njae brunt? ( ja vad fasen vi nostalgiker och kulturnasare får ståpäls av bruna kultföremål )...kan få den mest frusne flanören att le....
    Nåväl lycka till nu och full fart på kommersen...läste på blogg att den ena av er gillar orange (a) prylar...vilken ovanlig och behaglig smak och då får man ju hoppas att just denna modefärg får belysa vår vardag och sinne.

    SvaraRadera
  9. Tack, vi har inrett ateljen som ett hem där "nästan" allt är till salu och tydligen så har vi till vår stora glädje lyckats med det. Självklart är det en färgbomb i det sk. "mjuka rummet". Lyckad invigning så nu är det bara att hoppas att folk hittar till oss och kommer ner...

    SvaraRadera