söndag 19 januari 2014

Formex 2014

Lite av mångfalden  som fångade min uppmärksamhet under mitt besök på Formex mässan i onsdags.

Vi möttes av ett rosa Day Dream.

och i mitten kuddmys.

Djurmönster, djurfiguriner, djurkuddar...djur djur djur överallt. Först tänkte jag varför inte ett litet djurtema men med en dålig laddad mobil och mängden djurmotiv så fick det räcka med dom ni nu ska få se.

En hund i hallen...


eller varför inte en elefant i vardagsrummet?!

eller många i olika färger?

en Kay Bojesen? Absolut!

Hundar som bokstöd.




Kuddar med djurtryck
Eller flygande grisar.


och min lilla favorit "Fralla" necessären.
 
Snygga barstolar i dansk design.
Det här är ju så läckert!!!
Carolina Gynnings konst i all ära men det
var stolarna som fångade mitt första intresse.


Snygga etiketter från QL

Hos Nadja Wedin.


www.myflorydwelin.se

Vacker textil hos Cathy Dillner.
www.smadidesign.com
 
 


Textilformgivaren Lena Nyström hade nog
mässans sötaste instickade trädgårdsredskap
med  latmaskar på. Se nästa bild närbild.


Men det var hos Anneli Ohlsson det kändes
som hemma med teakmöblerna, bumlinglampan,
stringhyllan och de underbara grafiska blocken,
korten, inslaspapper och mycket mer som bara på
direkten talade till mig och jag ville ha allt.
FRÅN A TILL Ö
www.frantatillo.tictail.com

Inspirationsbild till den efterlängtade
våren och sommaren.
Kay Bojesens underbara turturduvor
"lovebirds" en klar favorit som kommer
att finnas i handeln fr.o.m.  mars.
 
Avslutar med en bild på  Kay Bojesen
och apan.

 

1 kommentar:

  1. Å tack! Så kul att du tyckte om min monter:) Hoppas du kan komma ut i sommar och besöka min butik Textilt Uttryck på Fjäderholmarna!

    SvaraRadera