tisdag 18 februari 2014

Antikmässan 2014 - inköpen och lite till.

Vad jag skulle kunna tänka mig att köpa på mässan är inte så svårt att klura ut. Att det nästan bara skulle bli textilier designade av Marjatta Metsovaara/Tampella hade jag väl inte trott men jag verkar vara inne i något slags Metsovaara rus just nu för hon bubblar fram lite var stans och hon är en av dom främsta och hennes mönster ligger mig varmt om hjärtat så gärna det. Lycklig är jag för det. Färgen skulle visa sig gå i grönt på samtliga tyger. Jag hittade ytterligare ett tyg och det kommer högst troligt från IKEA på 70 talet. (bild kommer)



Om ni hängt med mig sedan jag startade bloggen så har jag en högst märkvärdig liten familj här hemma. Nämligen muminfamiljen i porslin från 50 talet men självaste mumintrollet har varit rejält trasigt så jag har letat i så många år efter ett nytt och på mässan dök han äntligen upp. Nu har han flyttat in bland dom andra familjemedlemmarna och där trivs han himla bra. Jag blev dessutom bekant med en för mig ny mumin figur nämligen Snorkfrökens bror Snorken. En urtjusig liten grön kille med fluga och han skulle väl också ha fått hänga med hem men min ekonomi sa stopp.






Det finns köp som jag undrar varför och när jag ska ha användning för dom och naturligtvis dök det upp något vackert färgglatt som jag inte kunde motstå en röd stor brosch i plast. Läcker är den men kommer jag att använda den?  Jag hittar kanske eller har kanske ett plagg i garderoben som kan piffas upp med en brosch.



Höll på glömma köpte även en klänning men den visade sig vara lite för trång så den kommer jag att få sälja vidare...tyvärr för mig men näste ägare kommer att vara prickigt lyckligare i vitt och rött.

Gjorde ett byte med Benny som har Porslinsbloggen. Sven Fristedts vackra Pavann (bild kommer)

Sara med bloggen SaraSaax skrev och gav ut en bok om barnkammartyger i höstas och vi träffade henne redan på torsdagen och pratade tyger. På fredagen blev hon intervjuad tillsammans med Lotta Ahlvar av Barnebys Pontus Silverstolpe. Det var en mycket trevlig stund att få lyssna på dom tre och Sara visade fina barnkammartyger från 70 talet. Vi retrobloggare satt på första parkett, så klart! :)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar