söndag 16 februari 2014

Antikmässan 2014

Att besöka Antikmässan har blivit ett intensivt och trevligt jättemingel då man möter "gamla retrovänner och bloggare" och träffar nya bland vackra föremål. Jag var där på torsdagen med Safija (Re-dezign) och Brittmari (Randiga Tråden) och när vi satt och lunchade så anslöt även Sara (SaraSaxx) till oss och vi hade en trevlig stund med en hel del tygsnack.

På årets mässa var det färre tyger  och kläder men vi kände också att kanske var det mindre av Retro.

Här bilder på det som fångade min blick förutom det som jag själv handlade som jag visar i nästa inlägg om/från Antikmässan.

Väggtextil design Alvar Alto NK:s textilkammare

Brittmari, Randiga Tråden poserade glatt med
denna pälscapé.
Snygga och häftiga lampor som
drog till sig våra blickar.
 
 


Hos Mix1900 hittade vi en härlig keramik
giraff och även en väggtavla och porslin
av Stig Lindberg.




Ett helt gäng medsmå figuriner hittade vi i den här montern.
 



Vad sägs om dom här? Trion drog till sig blickar vill jag
påstå.




Utanför den stora och trevliga montern hos
RågersAntik försökte jag göra mig lite osynlig
för att undvika att förra årets krasch inte skulle
upprepa sig. De här läckra champagneglasen
hade jag gärna druckit bubbel ur

Lite plast och lite burkar.




Vackra skålar från ARBIA.






En snygg vrå, satsbordet underbart.



En fladdermusfåtölj till dockskåpet.


I en monter hängde den här vackra textilen
från STOBO designad av Karl Axel Pehrson
"Stratosphere"

En lirare som jag var riktigt sugen på att köpa
var Kermit från mupparna. Men jag var glad
att jag inte gjorde det för när jag lämnade
mässan så mötte jag en ung kille som så glatt
höll Kermit i sin famn och visst var det ju
hos honom Kermit skulle vara.

Vad var det nu jag köpte på mässan? Det ska ni få se i nästa och sista inlägget från Antikmässan 2014.

 

4 kommentarer:

  1. Ja, detta från NK textilkammare Alvar Aalto är bara så vackert, Vi ses snart igen.

    SvaraRadera
  2. Ja tänk så många otroliga montrar och prylar...och Kermit mitt i alltihopa...dom är populära sådana...vår Grover gillar av både stora och små=) så jag förstå att Kermit gick hem.
    ÅÅh vi väntar med spänning att se vad du köpte...säg det inte...låt mig göra en gissning...en rostig takkrona i aluminium?...en antik byrå från Ikea?...ja jag ger upp och väntar tålmodigt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha jag tror du anar du får strax veta! :)

      Radera