söndag 23 februari 2014

En blå ton.

Jag går just nu omkring med en önskan om ett mirakel eller blir det absolut tvärtom?,  Det lär visa sig. Det bästa just nu är att jag möter en hel del härliga människor som ger mig så mycket energi, tack och lov för det. En vän påminde mig om allt jag gjort när det visade sig att andra inte alltid vill det goda för mig, tack för det Safija men det är så mycket mer som måste göras och jag har ingen som fångar upp mig om jag faller. Jag måste försöka se till att skaffa mig en liten fallskärm som ser till att jag faller lite mjukare om jag nu faller.

Det går en upptäckte jag igår blå ton inom mig just nu jag som vanligtvis bubblar i gult, rött, grönt och orange. Jag kommer även på mig själv att längta till havet/Grekland, sand mellan tårna, varm vind, solen och nya dofter.

Jag var igår i Ateljen skulle ta bilder och fixa lite det blev istället många timmar. Ja, jag trivs där och kände att nu skulle ateljen få en ny färg och i alla hast blev dukningen blå. Det gröna äpplet får symbolisera hoppet :)

Det är något knas med bloggen kan inte svara på inläggen så det beror inte på att jag inte vill utan jag kan inte.

Ha en skön söndag! I Stockholm skiner solen och jag ska idag åka och hämta något stort vackert orange, ni ska få se så nästa dukning kanske blir orange.


 
Nya tyger - härliga mönster
 



 
 
 

4 kommentarer:

  1. Vadå inte svara? det är lite som kronblom..eller var det han som passade på att fråga tanten..förlåt sin käresta om hon ville gifta sig..ja om man nu inte vill det förstås...då är ju svaret av högsta vikt=) annars är ett ickesvar rätt passande...eller hur?
    Aja..svara när du kan..ja bloggsvar är nästan lika viktigt som f-book uppdateringsgillande..får man inga så är man ingen..säger dom som vet..jag som vägrar f-book och är så att säga inte med på tåget...ja för dom som undrar så åker jag hellre rälsbuss...
    Orange? trevligt jag lystrar direkt, men blått gör sig oxå bra....vill se och gilla=) tydligen

    SvaraRadera
  2. Alla kan behöva en "blå ton" ibland för att kunna uppskatta alla andra färger :-) Man säger att: Ensam är stark, men alla vill väll ha en stödjande hand och lite muntra tillrop ibland?

    SvaraRadera
  3. Skicka ett sms nästa gång du är i ateljen så kommer jag med lite fika. kram å ses snart!

    SvaraRadera