söndag 9 februari 2014

I mitt kök blomstrar skogen och blommorna blommar.

Vädrets makter råder jag inte över men i mitt hem där bestämmer jag. Att dag efter dag leva med grå himmel och ingen sol, brrr då sa det stopp igår. Jag som älskar färg kände att nu krävs en förändring och det med snabba och enkla medel nämligen då perfekt att använda sig av textilier. Maija Isolas Lokki åkte ner och en snabb titt i tygskåpet och en chansning så blev det ett grönt tyg. Funkar det här frågade jag mig själv? Magkänslan slog kullerbyttor och visst blev det fint.

Nu kan det få vara grå himmel, regn, snö utanför men inne hos mig blomstrar skogen och blommorna blommar.

Tänka sig va?! En gardinstång, två spikar och ett 70 tals tyg på 2, 40 m och jag har nästan ett nytt rum eller en ny årstid.

Jag kunde heller inte motstå ett Emalox kakfat jag köpte under dagens loppande. Jag använder det som frukt och bär fat istället också det i grönt så klart!







 

18 kommentarer:

  1. Åh jäklar vad snyggt!! och en bumling mitt i allt...den liksom kan inte missa bordet och man kan inte heller missa den i synfältet...

    Tummen upp för klänningen=) och tyget..vår/sommaren kom genast en aning närmare

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar , tackar. Jag är själv supernöjd och som min mamma sa när hon såg bilden "i ditt kök försvinner alla svarta tankar" :). Jag längtar faktiskt fortfarande hem till mitt hem trots att jag nu bott här i över 2 år. Ja klänningen är orginell både mönster och med snedknäppningen. Tack!

      Radera
  2. Wow, så snyggt! kanske något för mig som håller på att gå in i en gråvädersdepression!? Bättre än piller tror jag! Måste leta i tyghögarna. jag borde ha något färggrannt att sätta upp

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, hellre mönster och färg än piller är nog att föredra om det fungerar :) Lycka till i tyghögarna!

      Radera
  3. Titta vad fint det lilla våningsfatet blev!!! Snygg grön färg hade det också som bonus!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det passar verkligen perfekt !

      Radera
  4. Det blev toppensnyggt! Du har många dolda tygskatter jag inte sett än...kul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Gila, jo du det finns mycket som du inte sett i tygskåpen. Jag har ju inte mina tyger liggandes synligt så man tror ju inte att jag har så mycket :) När jag hade webbutiken hemma så undrade man var sjutton jag hade alla prylar :)

      Radera
  5. Du har verkligen ett fint kök, en plats man kan överleva denna tråkiga vinter som vi just nu är i.Mitt såg du ju lite av på Formex :) mitt går i grönt... Och Bumlingen är på plats här hemma igen över köksbordet:) Jag har en röd också den hänger över köksbordet i min sommar butik ute på Fjäderholmarna!

    SvaraRadera
  6. Tack Anneli! Ja och du hade enligt mig den mysigaste, finaste och hemtrevligaste montern på hela mässan :) Jag minns din fina gröna bumling och den rödamåste jag komma och bekanta mig med i din sommarbutik när du öppnar upp. Min bumling kan se röd ut på bilder det har många sagt men den är faktiskt orange.

    SvaraRadera
  7. sååå fint. Älskar det tyget, jag har lika fast i orangea toner. Har det som gardiner i sonens rum.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Visst är det underbart och det i orangea toner är också underbart. Så härligt din son sover :)

      Radera
  8. Visst heter detta tyg Sorbus eller har jag fel?

    SvaraRadera
  9. Tack för info, vet du vem som designat?

    SvaraRadera
  10. Nej, det vet jag inte. Sorbus, IKEA 1977 är det jag vet. :) Finns i röd-, gul-, orangefärgade-toner också. Tycker att det är jättefint!

    SvaraRadera
  11. Jättekul att du gett mig namnet och årtalet. Jag har det även i röd/brunt. Det är ett jättefint mönster :) Tack snälla!

    SvaraRadera