tisdag 25 februari 2014

Kraftfulla mönster och en ateljé i gult och orange.

På Antikmässan fick jag byta ett tyg mot något annat (ännu ej bestämt) med Benny som har Porslinsbloggen. Tyget är ett kraftfullt mönster av Sven Fristedt som heter Pavann. Jag tycker det är så häftigt mönster och färgerna bara drar blicken till sig. Tyget ska bli kuddar.





Under samma helg hade jag besök av Safija som har bloggen Re-dezign och hon hade en fin fin gåva med sig det blå tyget på bilden under texten. Nu är frågan, är även det här ett mönster komponerad av Sven Fristedt eller??? Någon som vet?




                                                       Ateljen går nu i gult och orange.

 

2 kommentarer:

  1. Oj jäklar vilken kavalkad av orange....somliga ja allmänheten då alltså får krupp och klåda av brunt, orange men vi andra får gåshud och välbefinnande av dessa härliga färger.
    Nämen Brio hundar ville vara med på ett hörn....tänk vilka klassiker

    SvaraRadera
    Svar
    1. Orange är en häftig färg som man reagerar på och på olika sätt :) Jag tycker ju att gult är ännu häftigare och hoppas att jag en dag får tag på en gul bumling (störta modellen). Brunt har jag svårt att bli kompis med men ihop med vissa andra färger så kan det ibland fungera. Klart Brio hundarna skulle släppas lös :)

      Radera