måndag 31 mars 2014

Det händer lite då och då...

Det händer lite då och då att det där tyget, möbeln eller föremålet dyker upp på loppis eller auktion. Det där som man letat efter så länge. Det hände mig nu i lördags när jag, Karin (Kaksmulandesign) och Erica med bloggen Mangania du älskade... åkte på loppis. Jag hittade många fina saker denna dag och framför allt många fina lampor. En av dom ska du få se här och nu, det är också den jag letat efter i ca. 2,5 år för jag ville ha den till ett bra pris och det fick jag i lördags.

Den ska hänga i taket i mitt vardagsrum för jag vill ha något stilfullt enkelt där. Det är en plafond LUXUS designad av Uno och Östen Kristiansson.


Ett annat köp jag gjorde på loppisen igår var den vackert mönstrade Anita Wangel, burken IRA (den fyrkantiga på bilden). Det var många som ville köpa den och säljaren hade bestämt att den inte skulle säljas innan klockan 11. När jag visade en bild på mitt kök så sa hon "ja, nu ser jag att den ska flytta hem till dig" och så var den min.

Burken och brickan designade av Al och Lena Eklund/Laurids Lönborg köpte jag av en tjej på Kungsholmen igår efter ett tips från Linda Porslinan.


För några veckor sedan flyttade dom här ovanliga papier mache damerna hem till mig. De är ljusstakar och dom står nu stolta i min samling. Design Gemma Taccogna, Mexico.



                     Just nu går jag och längtar efter att få resa iväg till  härliga och coola Berlin.

                                    

4 kommentarer:

  1. Det är så härligt att fynda :-D

    SvaraRadera
  2. Så mycket fint. Berlin blir spännande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, Berlin blir ett härligt återseende :)

      Radera