tisdag 15 april 2014

Nu vill vi ha retrotyger/Antikvärlden

När Eli som har bloggen Femtiotalsjakten kontaktade mig om jag ville vara med i ett reportage om retrotextilier så förstår ni att det blev ett självklart stort JA eftersom jag är en som jag kallar mig själv"tygnörd". Att jag ställde upp med att visa mitt hem var även det självklart då min lägenhet är inredd med tanke på mina tyger som hänger/sitter på mina väggar. Många av er har sett min inredning tidigare men här har man varit lite listig och spegelvänt bilden på mitt vardagsrum + att vi ändrat lite och bytt ut lite tyger för det är ju det reportaget handlar om.

Text: Eli Åhman Owetz   Research: Maria Carlsén Fotograf: Per Myrehed

Här får ni lite förhandstitt om repotaget i Antikvärlden, numret som finns i butik från och med i morgon.




Det handlar även om:
5 Fixstjärnor inom retrotextil
Skötselråd
Lästips/tyggrupper
Fabriker & Formgivare m.m.

                                                                   GLAD PÅSK!

2 kommentarer:

  1. Spännande med nya projekt och du passar ju perfekt till detta...som den tygnörd du är=)
    Sideboardet är verkligen fint måste jag säga.
    Glad Påsk!!

    SvaraRadera
  2. Tack Flak! det är alltid kul att få visa upp sitt bo men kan hända börjar det bli lite väl exponerat?! Men finns intresse så ok och handlar det om textilier så är jag inte den som säger nej. Det var himla kul och det blev ett riktigt bra repotage. Ja, sideboardet är fint och en suverän möbel :) Tack!

    SvaraRadera