fredag 9 maj 2014

En förändring här hemma.

Äntligen maj månad som är en favorit och det är hög tid att släppa fram det gula här hemma. Det gröna som klädde köket i mars/april var liksom för att locka fram våren och värmen och det fungerade. Nu har det under några veckor varit riktigt kyligt så det är hög tid att Vuokko som legat och ropat sedan i julas att få pryda väggen igen ska hängas upp men nu i sovrummet. Sven Fristedts "glada blad" i gult som jag för några veckor sedan hittade på en loppis ska få hänga i fönstret.

Sedan har vi köket och där ska mitt nya fantastiska Marimekkotyg upp. Det kommer att blomma rejält i köket och det blir naturligtvis en färgbomb vad annars för det är ju hemma hos mig förändringen sker.

När jag ska hänga om så går jag några dagar och liksom ruvar njuter inför förvandlingen för att skapa den där längtan som för mig alltid har varit en drivkraft, ett pirr i maggropen. Sedan slår jag till blixtsnabbt och allt är på sin plats.

Här bild på det som ska hängas upp och när det är klart visar jag resultatet...ni är nyfikna nu va? :)


                                          Tygerna är skrynkliga just nu men vänta bara vara.


Snart ett blogginlägg  om den där om ni minns brudklänningen jag köpte på en loppis och historien om den. Det har nämligen blivit en fortsättning på den historien. En "Amazing story" som jag kallar den.

Trevlig helg!

 

6 kommentarer:

  1. Spännande! Jag väntar på nästa avsnitt av serien! :)

    SvaraRadera
  2. Förresten, jag tror att jag skall leta fram mitt gula "Lokki" och hänga upp någon stans. Blev lite inspirerad!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart du ska Lokki i gult måste vara gul magi :)

      Radera
  3. Det ger en ny innebörd till att det ser ut som en bomb i köket..en färgbomb är så mycket trevligare..så upp på väggen med godbiten.

    Jaha det va det ja trodde har du gått och gift dig...eller? ja för brudklänningar har ju ett rätt begränsat användningsområde..man knallar ju kanske inte ner på konsum med den...så kallad att inte vara vardagsklädd i mysbyxor får en helt annan framtoning............ja amazing då alltså............

    Aha..nu vet jag du har gått och blivit högvakt på slottet! ja i en sån däringa kur..tänk så turisterna och kungen kommer titta.....för äntligen en högvakt värd namnet i klänning...brudklänning dessutom.

    Fast vid närmare eftertanke så kanske du går på aerobixpass..zumbapass i klänningen..garanterad headturner=)

    Ja fast nu är det väl så att det knappast är någon av detta så vi får helt enkelt vänta..men mycket otåligt....mycket otåligt=)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är rolig du och vänta får du :) Trevlig helg!

      Radera