tisdag 13 maj 2014

Inreda med textilier och färg.

Ni som följt mig och känner mig vet att färg och textilier är för mig en passion och jag vet på direkten när jag ser ett tyg var det ska vara. Jag köpte för några månader sedan ett fantastiskt tyg av Moddie_vintage som var så fantastiskt vänlig och erbjöd mig att köpa det istället för att lägga ut det på en auktionssajt.

Igår när jag gick och skrotade här hemma så föll andan på att nu ska köket och sovrummet ändra färg. Nu skiner rummen gula och tänk om man kunde klä resten av världen i färg visst skulle det vara många fler glada ansikten...tror jag i varje fall.

Köket kostade mig 300 kr att förändra. (textil)

Sovrummet 440 kr (textilierna)

Tyget har  Kerstin Ratia designat 1969 för
Marimekko. Bordet är ett Tulip bord designat
av Eero Saarinen. Stolarna är tyska.

På bordet Stig Lindbergs Balettkaffekoppar och
burkarna i plast är från Laurids Lönborg.

Väggtextil ovan sängen Ranta från 1967 design
VUOKKO. Kuddar och gardiner design
Sven Fristedt. Klänning Mariemekko design
Annika Rimala.


Lampa "Elite"  designad av Knud Christensen




 

2 kommentarer: