fredag 16 maj 2014

Livslång kärlek del 2

Kommer ni ihåg inlägget jag skrev om brudklänningen jag köpte på Täby galopp som Ingrid bar när hon 1964 gifte sig med sin livs kärlek Stig? Nu har historien har fått en fortsättning...

http://prylodesign.blogspot.se/search/label/K%C3%84RLEK

För lite mer än en vecka sedan hade jag en trio japaner på besök dels här hemma hos mig och även i Retro och Design Ateljén. Mötet med dom här tre personerna Yuriko, Mark och Takea visade sig bli så härligt och inspirerande så avskedet blev nästan tårfyllt när vi skiljdes åt. Jag var så i stunden att jag helt glömde av dom gåvor som dom skulle få med sig hem till Japan. Posten får fixa det. Vad och varför dom kom berättar jag vid ett senare tillfälle...nu till brudklänningen.



Glada och spralliga Takea hittar brudklänningen och jag tänker när hon går för att prova den,  om den passar någon så är det på henne och jag håller tummarna på att det är så. När hon kommer ut och visar klänningen så strålar hon och poserar glatt och vi säger alla att klänningen är "hon" för den är det. Jag berättar "the Amazing lovestory" som klänningen bär med sig och de gillar den. Takae frågar mig om det var en lycklig kärlekshistoria och jag säger till henne att det var det och den varade i hela 44 år. Alla tre säger ohhh. Hon bestämmer sig för att köpa den och nu är klänningen Ingrid i Täby bar 1964 upp för altaret med sin Stig med en mellanlandning hemma hos mig på väg till Tokyo, Japan.

Jag hade önskat att jag hade haft Ingrids adress eller telefon nummer så att jag nu kunde berätta fortsättningen och var klänningen är på väg.

Klänningen bär på en livslång kärlek och jag tror och hoppas att Takae också snart kommer att hitta sin livs kärlek.

Se så fin hon är i klänningen denna strålande tjej från Tokyo.

 

8 kommentarer:

  1. Tänk vad en liten klänning kan göra......... Undrar vart den kommer resa nästa gång? Kanske Australien eller månen!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk vilka underbara historier och att de får en ny historia många år senare...Klänningen är ju så välbevarad så den klarar nog av några bröllop till om de nya brudarna tar hand om klänningen så väl som Ingrid gjorde :)

      Radera
  2. Aha! din historia bräkte mina gissningar med hästlängder=) ja eller en nos då......
    Vilket härligt berättelse och framförallt en mkt stolt brud som får nöjet att bära den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha jag visste att den skulle göra det...visst är det en söt historia och den kom till rätt person.

      Radera
  3. Gullig historia!
    På tal om ingenting så är det nu fritt fram för dig att vikariera på vårat plugg!
    Bra, va?!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är den söt! Är det du Babsan? Vad har då hänt om det är fritt fram? Du får nog skicka ett mejl eller ringa mig för nu blev jag nyfiken.

      Radera
    2. Hej Maria!
      Jag ska ringa dig eller maila dig, när jag vet vad du har för tel.nr eller mailadress.
      Ha det bra!
      Babsan

      Radera
    3. Hej Babsan! Jag trodde du hade mitt telefonnr :) mejla mig på info@prylodesign.se. Är vansinnigt nyfiken. Ha det bra du med.

      Radera