tisdag 10 juni 2014

GLORIAN antiikki

När jag fick veta att inredningsreportaget som Linda och Sofi gjorde hos mig för ett år sedan och som publicerades i tidningen Skandinavian RETRO förra året i december skulle publiceras i den finska antiktidningen GLORIAN antiikki bubblade jag av glädje. Jag hade fått veta att dom blivit så ivriga när dom såg vad jag klädde mina väggar med här hemma så även dom ville visa mitt hem för sina läsare.

Det kändes stort för mig som älskar finska textilier och lite extra Marimekkos vintagemönster...för även om reportaget visats tidigare så var det extra, extra att få vara med i GLORIAN med mina textilier.

Ni har sett dom förr men jag visar dom igen.





Jag har fått min allra första jordgubbe någonsin på balkongen och varken, skator, duvor eller andra fåglar tjuvade den så i går fick jag kalasa på den. Jag lovar det var den godaste jordgubben någonsin. Den var utan att överdriva riktigt god och plantan köpte jag billigt på Lidhl så kanske kalasade jag  på en "tysk gubbe".  Många fler små tyska gubbar är på väg och nästa gång kanske tillsammans med champagne.


 

7 kommentarer:

  1. Egna jordgubbar/gubbe=) lyx...ja vi har smultron på altanen...innan du åt den vaktade du den både natt och dag med hagelbössa och tårgas emot ovälkomna jordgubbsälskare?

    Grattis och klart du och dina tyger gör er i tryck och är man som du rent ut sagt överjäklig på tyg så får man ett gott rykte....för goa reportage=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har hört av andra att fåglarna är på jordgubbarna men mina har dom än så länge inte hittat så jag har turen att än så länge vara den som njuter av dom.

      Tack Flak för ditt positiva och alltid glada rader. Önskar er en härlig sommar!

      Radera
  2. Hej Maria!

    Grattis till reportaget i den finska tidningen!
    Jag skulle inte kalla dig tygnörd utan en stor expert på tyger och då särskilt finska.
    Kul med jordgubbar på balkongen. Om jag har tur blir det tomater på min balkong senare i sommar.

    Kram!
    Babsan

    SvaraRadera
  3. Hej Babsan!
    Tack ja det var jättekul.
    Fast det känns ofta som om jag vet bara lite av allt som jag vill/borde kunna men det gör det hela lite spännande att leta kunskap hela tiden. Det stimulerar min nyfikenhet. Ja gubbarna är kul, jag ska också skaffa tomater efter resan så jag kan ta hand om dom ordentligt.

    Ha det fint tills vi ses.

    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  4. Jordgubbar mmm ... Vackra tyger mmm ... Kan undras om klänningen som jag syr just nu är av finsk design? Ser i alla fall ut att vara 70-tal. Kanske har du lust att kolla? Du verkar vara lite av en expert ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Varmt tack! Klart jag kan kolla men expert skulle jag själv inte kalla mig då jag hela tiden blir påmind om hur lite jag vet om tyger eller så upptäcker jag hur mycket det faktiskt finns att lära.

      Radera
  5. Klänningstygets mönsterdesign, menar jag förstås! (se kommentar jag gjorde precis)

    SvaraRadera