söndag 27 juli 2014

Livet är de dagar som varit, är nu och de som kommer.

Det har varit och är en fantastisk sommar med längre och närmare resor. Fina möten med många människor, men har jag loppat då? Så klart jag har och här lite bilder på en del av köpen.


En av mina favoritbilder är en bild från 70 talet och en fotograf
tar bilder på utlagda Marimekkotyger ute i naturen. Inspirerad
så togjag fram tyger från min samling och gjorde en så kallad
Marimekko fast utan Marimekko. På bilden Saini Salonen
närmast, Sven Fristedt och Ritva Wahlström.
 





En del fina blomkrukor har det blivit här en av de ovanligaste.


Arabia kannan ett efterlängtat fynd och jag gillar fjärillar
som motiv.

Hm, en sådan här hade jag inte tänkt mig men billig var den
 och jag tycker den passar bra på balkongen.

Två TV fat av en serie ut Arabia sortimentet som jag länge
velat ha fast egentligen i rött men jag kunde inte låta bli när
jag hittade dom men nu återstår kopparna.

En papier mache fisk (ska säljas)

Stig Lindberg eller ej gillar fatet så det har numera
fått sin plats på sideboardet.

Liten såskanna från Rörstrand.

Många meter Hedvig 1971 av Peter Condu,

Stor rund duk Marjatta Metsovaara,  Mexico.

Gladaste fyndet Puketti av Annika Rimala, Marimekko.

Netterdag tyget.














 

4 kommentarer:

  1. Hej Maria!
    Känner igen en del prylar som vi hade hemma när jag var barn. Kul!
    Nu har plugget börjat igen och vi längtar efter dig!
    Kram!
    Babsan

    SvaraRadera
  2. Hej Babsan!
    Jag tänker på dig och er andra och jag hoppas snart
    att jag kan komma och jobba hos er snart igen :) Jag
    får komma förbi och hälsa på er snart men det har varit
    hysteriskt mycket den sista tiden. Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Good day! Do you use Twitter? I'd like to follow you if that would
    be okay. I'm definitely enjoying your blog and look forward to new posts.


    my web page: green rectangle, superfoodpowder0.webnode.com,

    SvaraRadera
    Svar
    1. No I dont used Twitter. I have Instagram @prylodesign. Im happy to hear that you like my blog :)

      Radera