fredag 12 december 2014

21 Retro Stories from Stockholm

I maj i år fick jag besök av författaren Yuriko Mori från Tokyo som skulle skriva en bok om Retro Stockholm. Hon ville besöka mitt hem och Retro och Design Ateljén för att ta bilder till en kommande bok.  Jag tyckte naturligtvis att det var intressant så jag sa ja och mötet med henne och hennes man och väninna blev fullt av skratt och glädje ett minnesvärt möte. Medans vi satt i köket så gick Yurikos man Mark runt och tog bilder och resultatet låg och väntade på mig innanför dörren igår.

Att jag, mitt hem och Retro och Design Ateljén skulle var "Story 1" i boken hade jag inte väntat mig så det var extra kul. Bilderna och upplägget, layouten är så bra. Yuriko och co. har fångat så otroligt mycket på få sidor (111 sidor)
 
jag blir bara lycklig när jag öppnar boken och bläddrar. Formatet är perfekt inte för stor och pärmen mjuk alltså lätt att ha med sig i väskan när man ska på "retro" utflykt i Stockholm. Finns det något negativt med boken...ja, den finns bara på Japanska men annars är boken Tipp Topp. Love it!

 

Story 1 och avslutande Story 21 på sista bilen och där i mellan en hel det snygga bilder och adresser till butiker m.m. för den retrointresserade.


                                                       

                                              Boken går att beställas på www.paumes.com.
 

4 kommentarer:

  1. Perfekt och man får helt enkelt titta på bilderna istället men jag kan säkert tro att det lockar hit japaner som vill uppleva kulturismen=) tur att du numera är i Sumpan annars hade japanerna vallfärdat till din lägenhet istället....=)

    Hoppas du har en trevlig Lucia...jag ska bara...hmm svälja den sjätte lussebullen...kanske doppa..visst är det fasligt gott...så ha en trevlig lucia.....ja tugg...tugg åhh en burk pepparkakor jaha...den får inte stå oöppnad..typ. må gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha du är rolig du och en hejare att formulera dig på ett skojigt och trevligt sätt. Jag sitter nu och klurar på ett årsinlägg summera året och tänker hände det här i år eller var det förra året. Galet när det händer så mycket att man tappat kontrollen :) Det är superkul att hamna i en Japansk bok och responsen har varit så positiv så jag lär nog lämna lägenheten och sumpan och ge mig ut på en längre utflykt :) Ha det finfint och Gott Nytt År!

      Radera
  2. Grattis sår roligt!! Ser fram emot att bläddra i boken vid tillfälle!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack1 Det var så superkul när boken damp ner för den här publiceringen är ju minst sagt speciell :) Du ska få se när vi ses.

      Radera