söndag 1 februari 2015

Årets höjdpunkt för oss Retrofolk - Antikmässan 2015



Egentligen börjar jag tänka så där extra på att snart är det Antikmässa direkt efter jul och sedan trappas det upp ordentligt när Formex varit. Vi retrofolk och speciellt vårt nätverk  "The Retroblog network"  lever upp lite extra och det bokas presspass, tid och rum där vi ses under en av mässdagarna och då blir det en del prylar som byter ägare och man visar stolt upp det man lyckats hitta på mässan. Det är vad jag vill kalla högtidsdagar för oss retrofolk och det kommer att som alltid vara intensivt, fantastiskt och en fullkomligt galen jakt på just det där extra för det är här det finns en stor chans att man hittar det.

Jag vet att många kanske inte väljer att besöka mässan dels för att dom tror det är allt för dyra föremål och att det mest är just antika föremål. Det finns en hel del retroprylar vill jag lova. Jag tycker också att det är inspirerande och lärorikt för alltid lär jag mig något nytt och alla dessa intressanta möten med alla människor man möter är något extra bara det.

Temat i år är - Uppdukat - så vi får se vad för intressant som finns upplagt på borden. Jag har som alltid några eller egentligen många textilier jag fortfarande önskar hitta på alla mässor - vi får se om dom finns med denna gång.

Så det är dukat för er och det är bara att ta för sig att njuta med alla sinnena av alla dom vackra föremål, kläder, smycken och textilier som finns där. Det är en samling nostalgi, historia, design och alla ting har sin egen tysta historia och många minnen kommer att väckas till liv för många. Allt är till salu.

 Hoppas ni är många som dyker upp och ser ni två och en dag tre intensivt tokiga tygnördar springa runt på mässan så vet ni att det är vi Brittmari, Safija och jag som är i farten. Vi ses!

Älvsjömässan i Stockholm
Torsdag 10-19
Fredag 10 - 18
Lördag 10-18
Söndag 10 - 17

1 kommentar: