söndag 1 mars 2015

Fynd på Sportlovsloppis i Kista

Igår var vi på sportlovsloppis i Kistamässans stora mässlokaler dvs. en riktigt stor loppisdag. Jag gick runt ganska länge och trodde att nja det blir nog inte så många fynd idag men sedan brakade det loss ordentligt. Fynden talar för sig själva på bilderna nedan. (det här är några av favoriterna jag visar).
Två vackra Holmegaard vaser till samlingen den vita hade
jag sedan tidigare.
 
Ett nytt underbart Marimekkotyg till samlingen. Denna  gång
"Hunni"" design Maija Isola 1971.
 
Lampskärm i tyg av Marjatta Metsovaara "Kukka". Jag har
en likadan lampskärm till min Luxusgolvlampa och nu en
till bordslampan.

Nätt galonklädd pall.

Snygg läderväska som kan bäras i handen eller användas
som ryggsäck. Smartbag.

Så här såg det ut utanför Ateljen när vi plockade ur bilen



 
 

6 kommentarer:

  1. En riktig fynd loppisshopping man kan ju undra om allt inte borde få rum i ryggsäcksväskan?
    härliga färger och framförallt en riktigt trevlig stund i sökandet och letandets tecken.
    Grattis till fynden

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!Visst är det fina fynd men bör tilläggas att det inte är som att loppa förr när man kunde hitta Marimekkotyg för 20-40 kr nu handlar fynden mer om personliga fynd inte pengamässigt. Jag är ändå glad att jag fortfarande kan hitta bra grejer på loppisarna :)

      Radera
  2. Jo visst är det så att loppispriserna har närmat sig antikpriser men ibland har man lite medvind och springer på bra fina billiga fynd....som får undertecknad att le och genast kasta sig fram med risk för allvarliga smått seriösa skador bara för att få första tjing på godbitarna.

    Nu börjar loppissäsongen och man har redan fyndat.....visst är det härligt med våren och kulturspaningen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Superhärligt med alla loppisar som kommer att dra igång snart, de som är utomhus. Tänk alla "hoppinloppisar" längs vägarna. Så under bart! Ha det gott!

      Radera