söndag 26 juli 2015

Möjligheten att tänka nytt trots att ingenting är nytt bara i annan ordning.

Jag tänkte börja skriva om sommarvädret men det känner vi väl alla av på ett eller annat sätt. Jag är lycklig över att jag om några veckor packar min väska och åker ner till värmen i Grekland och där tänker jag göra absolut ingenting bara lata mig. I år har mycket blivit tvärt om, plan B men i det finns också möjligheten att tänka nytt, göra nytt. Grekland är ju inte nytt för mig precis men det blir inte till mitt underbara Korfu denna gång utan till en ny ö. Skönt blir det i varje fall.

Idag när jag jobbade i Retro och Design Ateljén så fick jag fint besök från Finland av en kvinna som dels hjälpte mig info om en finsk designad blomkruka från Arabia på Instagram nyligen och i dag dyker hon upp med fin finfina plagg från Marimekko. Lyckliga jag!

Jag har ju en LOVE STORIE med Marimekko. Den är 11 år gammal och blir livslång och förmodligen min längsta.



Efter att alla kunder gått idag så var jag kvar och fixade i ordning en kudd- och färghörna i vårt mjuka rum. Nu har vi stängt fram till den 12 Augusti. Välkomna till oss då!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar