tisdag 4 augusti 2015

En resa, möten och ur det skapas en 50 tals dröm

För ca. en månad sedan besökte Brittmari (bloggen Randiga Tråden) och jag Maggan som driver vintage/retro butiken Lata pigan i Vela utanför Enköping. Väl där så träffar jag Eva och Barbro som driver (Teda-Art-Project) en kulturverkstad i mode och konst i Teda utanför Enköping.

De här två fantastiska kvinnorna låter mig förstå att jag visst kan bära en 50 tals klänning och sedan erbjuder dom sig även att sy upp en klänning till mig. Jag letar ivrigt bland mina tyger här hemma och det självklara valet blir Maija Isolas mönster "Pariisin Portit"för Printex (Marimekko). Tyget hämtas upp av Barbro och nu ikväll fick jag klänningen hemkörd från Teda varsamt insvept i silkespapper.

Nu hänger den här min Grace Kelly klänning som jag kallar den, den hade om det varit aktuellt varit min bröllopsklänning men nu blir det premiär att bära den på pressvisningen på Formex den 19 Augusti.


TEDA-ART-PROJECT

Kurser i klänningssmide, mönster, sömnad och återbruk. De finns utanför Enköping på en magisk plats där en gång en smidesverkstad låg. För mer info titta in på deras hemsida.

www.teda-art-project.se

De gjorde min dröm verklig och du kan faktiskt också lära dig att skapa din.
 

4 kommentarer:

  1. Fantastiskt vacker textil och kreation! Lycko dig! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Maine, allt blev så perfekt och vackert och så välsytt.

      Radera
  2. Snygg klänning! Bra val av tyg! Hoppas få se den på riktigt någon gång...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det kommer du säkert att få :)

      Radera