måndag 4 januari 2016

Det fantastiska året 2015

Året 2015 har varit ett år fyllt av överraskningar som bara ploppat upp när jag minst anat det och i det har jag mött många härliga människor. Det är också det som är det viktigaste för mig mötet med andra för som sagt saker är saker, fynd är fynd även om det är en adrenalinkick varje gång man hittar det där speciella. Det blev tre resor två till Helsingfors och en "bara göra ingenting" resa till Grekland.

Två häldelser som toppar 2015 är att jag fick möjligheten att få skriva om Kerstin Enbom  (då Kerstin Ratia) och Marimekko för Scandinavian Retro och att jag efter ett nej och stor tveksamhet ändå vände tanken tackade ja till äventyret att medverka i realityserien Fantastiska Fynd på TV 7. Jag hade så kul med dessa underbara människor som jobbade med serien men det var även en stor utmaning för mig att våga vara med för man vet aldrig hur man framställs så väskan var packad för att emigrera in i det sista :-). Men jag ska avslöja att jag fortfarande inte har tittat för det känns så konstigt att se sig själv på TV. Gjort är gjort men vad sjutton ska kunna toppa allt detta?!

Visar collage av några höjdpunkter och fynd under loppisåret 2015. Så här när man summerar fynden så är dom fler än de jag visar på bilderna så även 2015 var ett bra loppisår trots att priserna stigit och mycket lämnar landet.



Under året så blev jag lycklig ägare till den fantastiska gula Bumlinglampan som ni ser i mitt kök men även till ett lika fantastiskt nytt runt soffbord. Klänningen sydde Eva och Barbro upp till mig de driver Teda Art Project. Tyget hade jag här hemma i tygskåpet som blev så perfekt till min 50 tals klänning. Mönstret har Maija Isola designat för Printex sedemera Marimekko.


Snart är det Formex, Möbelmässan och det stora eventet alla gånger ANTIKMÄSSAN och alla andra fantastiska 366 dagar som 2016 bjuder på. Ta vara på dagen och var rädd om vad du önskar...det kan slå in :)

Önskar alla ett GOTT NYTT FANTASTISKT ÅR 2016

 

4 kommentarer:

  1. Ja man undrar faktiskt vad som väntar runt hörnet för förra året var ett år fyllt av fynd och roliga upplevelser.
    Såg ett avsnitt på play och fick se hur du fyndar på loppisar! utmärkt och det är kul att antikprogrammen nu mera tar med loppisletarna i programmen även om just loppisprylarna ibland inte kommer upp till så höga priser...
    Jaha...man kan ju ge sig fasen på att du fastnade för det röda brödskrinet..snyggt för vi har just ett likadant i köket=)
    Vi har ett blått också men det har vi fyllt med cyklonvispar..Röda Klara...och diverse...ja samlare..host.
    Appropå Fantastiska fynd..ja vi har inte 7:an....vi har ju precis blivit varse om nyheten skrivmaskinen som underlättar då handskrivning inte direkt är en snabb sysselsättning.
    Ja så har vi det på landet...
    Ska nog passa på att se fler avsnitt...jag gillar antikprogram...även om jag själv inte är antik...
    Må gott och bra jobbat!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gott Nytt År till dig/er. Fantastiska Fynd går på TV4 play och fick veta i helgen att det gått i repris. Kul var det men tänk så mycket tid man lägger ner på att leta prylar och ibland hittar man så lite. Det är tur man tycker det är bland det roligaste att göra, Loppa alltså :) ha det gott!

      Radera
  2. Gott nytt år till dig med! Må 2016 bjuda på många roliga loppisfärder! och annat skoj.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det samma fina du :)

      Radera